Wielu pracowników przed rozpoczęciem pracy w nowej firmie czyta opinie na temat pracodawcy, najczęściej wprowadzając nazwę pracodawcy (firmy) w wyszukiwarce Google. Podejmując zatrudnienie, kandydat chce mieć pewność, że podejmie dobrą decyzję i pójdzie do przyjemnego środowiska i przyzwoitego pracodawcy.

Niewątpliwie pozytywny wizerunek pracodawcy przyciąga najlepszych kandydatów, zwiększa zaangażowanie pracowników i kształtuje wizerunek firmy na rynku.

Według Badania przeprowadzone przez LMC Polskę43% respondentów ocenia opinie na temat pracodawców na dostępnych portalach.

W tym artykule omówimy, co wpływa na budowę pozytywnego wizerunku pracodawcy.

Waga pozytywnego obrazu pracodawcy

1. Przyciąganie talentów

Jednym z kluczowych powodów, dla których warto zająć się pozytywnym wizerunkiem, jest zainteresowanie kandydatami i zatrzymaniem najlepszych pracowników. Wykwalifikowani specjaliści szukają miejsca, w którym będą mieli dobre warunki pracy, poczują się doceniani, a firma zapewni im możliwość rozwoju rozwoju zawodowego. W procesie rekrutacji wielu kandydatów czyta opinie na temat pracodawców i na tej podstawie podejmuje ostateczną decyzję. Firma, która ma pozytywne opinie na temat Internetu, z pewnością ma znacznie większą szansę na przyciągnięcie cennych kandydatów.

13 wskazówek, dzięki którym dowiesz się jak napisać CV idealne!

Zawartość artykułu ukryj 1. Napisz profesjonalne CV … czyli jakie? 2. 1. Zawrzyj wszystko, co…

Zobacz

2. Zadowolenie pracowników

Pracownicy zadowoleni z miejsca pracy są bardziej skuteczni i bardziej zaangażowani. Pozytywny wizerunek pracodawcy wpływa na stworzenie przyjaznego miejsca pracy, w którym pracownicy czują się cenni, co również przyczynia się do ich zaangażowania i motywacji do pracy.

Jak skutecznie napisać prośbę o podwyżkę wynagrodzenia?

Jak skutecznie napisać prośbę o podwyżkę? Odkryj kluczowe elementy, które mogą zadecydować o Twoim sukcesie…

Zobacz

3. Lojalność klientów

Obecnie, dla klientów, oprócz jakości i cen produktu, opinia na temat danej firmy jest ważna. Ważne jest, w jaki sposób firma traktuje swoich pracowników. Pozytywny wizerunek pracodawcy może wpłynąć na lojalność klientów, którzy chcą współpracować z organizacjami, które zapewniają dobro swoich pracowników.

Prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy (Kodeks pracy)

Zawartość artykułu ukryj 1. Podstawa prawna obowiązków i praw pracownika 2. Jakie są obowiązki pracownika?…

Zobacz

Jak zbudować pozytywny obraz?

1. Kultura organizacyjna

Podstawą sukcesu każdego przedsiębiorstwa jest silna kultura organizacyjna. Ważne jest, aby każdy pracownik odczuwał część zespołu i identyfikuje się z wartościami i celami firmy. Pracodawca powinien inwestować w budowę kultury i promować takie wartości, jak szacunek, współpraca i zaufanie. W firmach, które dbają o otwartą komunikację, opinia pracowników i ich studia są uwzględniane. Takie firmy cieszą się dobrą reputacją.

2. Opieka nad pracownikami

Elastyczność jest ważna dla wielu pracowników. Przedsiębiorstwa, które dają możliwość pracy zdalnej lub pracy w elastycznych godzinach, są bardziej atrakcyjne dla większości kandydatów. Praca w tej formie daje pracownikowi większą swobodę i kontrolę nad jego życiem zawodowym i osobistym. Warszaw, Krakowie, Poznań, Lublin, a może Chorzw? Oferowanie zdalnych prac jest równe ze znacznie szerszej możliwości rekrutacji, wiąże się z większym wyborem kandydatów z konkretnym doświadczeniem, a dla pracowników jest ważną korzyścią.

Ważne jest, aby pracownicy możliwość rozwoju i podnoszenia kwalifikacji zawodowych, a tym samym kariery. Dlatego firma powinna oferować swoje programy szkoleniowe, wsparcie w zakresie pozyskiwania możliwości wiedzy i promocji. Rozwijanie kompetencji pracowników wpływa na ich motywację do pracy, zaangażowania i buduje pozytywny wizerunek pracodawcy.

3. Wynagrodzenia i korzyści

Uczciwe wynagrodzenie i atrakcyjne korzyści są ważnymi elementami budowania pozytywnego wizerunku wśród pracowników i kandydatów. Firmy, które zapewniają pracownikom konkurencyjne zarobki i dodatkowe bonusy korporacyjne (ubezpieczenie na życie, prywatna opieka medyczna i współzałożycie działalności sportowej), spełniają oczekiwania najlepszych kandydatów i zwiększają lojalność wśród swoich pracowników.

4. Zobowiązanie społeczne

Organizacje, które dbają nie tylko o zyski, ale także dobro społeczne poprzez udział w kampaniach charytatywnych i ekologicznych lub wspierają lokalne projekty, zyskują uznanie i tworzą pozytywny wizerunek pracodawcy.

5. Komunikacja z pracownikami i opinie

Ważna jest przejrzysta i stała komunikacja z pracownikami. Każdy z członków zespołu powinien czuć się wysłuchany, a jego opinię należy wziąć pod uwagę. Możliwe jest wyrażenie wyroku, że pracownik zyskuje zaufanie do pracodawcy i motywację do pracy.

Należy pamiętać, że ważne jest, aby firma przedstawiła swoje wartości nie tylko w organizacji, ale także na zewnątrz. Komunikacja powinna być spójna i pokazywać prawdziwą aktywność firmy.

Aby sprawdzić satysfakcję i nastrój pracowników, zalecamy skorzystanie z aplikacji Harmonyteam. Jest to aplikacja kontroli pulsu, która pozwala sprawdzić puls zarówno całej firmy, jak i poszczególnych zespołów.

6. Zdjęcie na rynku

Reputacja firmy i jej postrzeganie rynku według konkurencji, klienci i potencjalni pracownicy są niezwykle ważne. Opinie opublikowane na platformach społecznościowych i portalach rekrutacyjnych mogą wpływać na pogląd firmy od potencjalnych kandydatów. Dlatego ważne jest, aby zarządzać firmą, upewnij się, że w sieci istnieją tak mało negatywnych opinii i reagować na możliwe niekorzystne sygnały.

Gdzie szukać opinii na temat pracodawcy?

Kandydaci, którzy szukają pracy, a klienci często szukają opinii na temat firmy przed podjęciem decyzji o współpracy. Oto kilka miejsc, w których można znaleźć takie opinie:

1. Usługi rekrutacyjne

Portale internetowe z ofertami pracy często mają sekcję z opiniami na temat pracodawcy (w tym tych negatywnych opinii), np. gowork.pl. Użytkownicy witryny za pośrednictwem anonimowych wpisów mogą dzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z współpracą z daną firmą.

2. Sieci społecznościowe

W Internecie istnieje wiele grup, w których uczestnicy mogą dodawać wpisy z opiniami na temat pracodawców. Popularne strony internetowe są SzklankaW LinkedIn lub wyspecjalizowane grupy Facebook. Pamiętaj, że z jednej strony sieci społecznościowe mogą zapewnić wielu klientów, ale z drugiej tak naprawdę nie zapewniają kontroli nad tym, co ktoś pisze o Twojej firmie w sieci. Wiedząc, jak duże jest dla pracodawcy znaczenie opinii online, ważne jest również monitorowanie i reagowanie na negatywne opinie pracowników i klientów, aby nieustannie utrzymywać pozytywny wizerunek firmy na rynku pracy.

3. Forum branżowe

Niektóre branże prowadzą portale lub czasopisma, w których można uzyskać informacje o organizacji pracującej w danej dziedzinie.

4. Sieć kontaktowa

Przyjaciele lub członkowie rodziny, którzy mają wcześniejszy kontakt z firmą, którą jesteśmy zainteresowani. Warto opracować profesjonalną sieć kontaktów.

Jak dbać o pozytywny wizerunek działu sprzedaży – nowy na rynku pracy

Jeśli chcesz zająć się pozytywnym wizerunkiem działu sprzedaży lub sprzedaży, warto skorzystać z naszej usługi Profil działu handlu i zapewnić kandydatom dostęp do informacji, których szukają.

Jest to specjalna usługa dzięki, do której możesz odróżnij swoją firmę od konkurencji poprzez pryzmat działu sprzedaży. Kandydat, który szuka pracy w sprzedaży, jest zainteresowany tym, jak konkretnie będzie wyglądać jego przyszłe prace, jak będzie on zorganizowany i kto będzie tym zarządzać. Wpływ wdrażania takiej usługi jest opis działu sprzedaży, który umieszczamy na naszej stronie internetowej Pracahandlowic.pl przez okres 12 miesięcy. Następnie reklamujemy go w naszych mediach społecznościowych i upewniamy się, że jest on wysoki w Google do zwrotów sprzedaży.

Profil działu sprzedaży zwykle zawiera odpowiedzi na następujące pytania (Tekst, Grafiki, wideo):

  • jak w nim pracować,
  • jak on jest zorganizowany i jaką ma strukturę,
  • Jakie systemy są w nim używane,
  • Jak działa proces sprzedaży,
  • kto jest szefem działu,
  • Ile osób tworzy dział sprzedaży,
  • jaki jest zakres odpowiedzialności,
  • Jaki jest komercyjny proces wdrażania i dalszy rozwój pracowników …
  • I wiele innych elementów.

Streszczenie

Budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy jest wymagającym procesem, ale z pewnością warty kłopotów i poświęcania czasu. Opiekając się nad kulturą organizacyjną, zapewniając pracownikom dobre warunki pracy i zapewniając skuteczną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, firma zyskuje przewagę konkurencyjną na rynku pracy. Pozytywny wizerunek wpływa na zainteresowanie naszej firmy wśród kandydatów i klientów, co przyczynia się do sukcesu firmy.

Czy jesteś pracodawcą i szukasz pereł sprzedaży?

  • Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu sprzedaży / sprzedaży.
  • Co zrobić, aby otrzymać hit CV.
  • Jak napisać reklamę pracy, która budzi podziw i zainteresowanie kandydatów.
  • Jak ocenić, czy wybrany kandydat wdroży plan sprzedaży.
  • Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.
Udostępnij.
Zostaw odpowiedź

Exit mobile version