CV z CV wyślij e-mailem na początku rekrutacji
Dzisiejszy rynek pracy wymaga od kandydatów nie tylko posiadania twardych kwalifikacji, ale także umiejętności autopromocji, która obejmuje napisanie wartościowego e-maila z załączonym CV. Wysłanie wiadomości do potencjalnego pracodawcy lub rekrutera to w zasadzie pierwszy etap rozpoczynający proces rekrutacji. Dlatego warto poświęcić chwilę i zastanowić się, jak skonstruować przekaz, aby wyglądał profesjonalnie i prowadził do rozmowy kwalifikacyjnej. Z tego artykułu dowiesz się, jak napisać e-mail, który przyciągnie uwagę pracodawcy i zwiększy Twoje szanse na zdobycie wymarzonej pracy. Zaczynamy!
Jak zatytułować maila z CV, czyli co wpisać w temacie wiadomości?
Tytuł wiadomości e-mail z CV jest bardzo ważną kwestią, ponieważ tytuł jest pierwszą rzeczą, na którą zwraca uwagę pracodawca. Tytuł wiadomości powinien być jasny, profesjonalny i zwięzły.
W temacie wiadomości możesz napisać np.:
- Aplikacja o pracę: (imię i nazwisko) – (nazwa stanowiska),
- Odpowiedź na ofertę pracy: (imię i nazwisko) – (nazwa stanowiska),
- Wniosek rekrutacyjny: (imię i nazwisko) – (nazwa stanowiska).
Pusta wiadomość e-mail
Pozostawienie pustego pola w wiadomości to jedna z najgorszych rzeczy, jakie możesz zrobić. Wysyłanie samych załączników do CV lub listu motywacyjnego może zostać odmiennie odebrane przez osobę, do której wysyłasz e-mail. W najlepszym przypadku pracodawca lub osoba rekrutująca po prostu zignoruje Twoją wiadomość. Odbiorca może też potraktować pustego maila jako brak szacunku z Twojej strony lub możesz zostać uznany za osobę leniwą, która nie zadała sobie trudu napisania choćby kilku prostych zdań.
Załączniki do wiadomości e-mail
Wysłanie wiadomości e-mail ma na celu przekazanie pracodawcy dokumentów aplikacyjnych. Upewnij się więc, że dodałeś załączniki trzy razy i czy są to pliki, które chcesz dodać. Zdarza się, że przez nieostrożność kandydata pracodawca otrzymuje e-mail pusty, czyli bez załączników!
Zwróć także uwagę na nazwy plików. Dokumenty aplikacyjne najlepiej zatytułować swoim imieniem i nazwiskiem, np. „CV Jan Nowak” lub „List motywacyjny Jan Nowak”.
Dodawanie załączników do wiadomości e-mail jest zazwyczaj proste i odbywa się za pomocą przycisku „załącz” lub „załącz pliki”, w zależności od typu wiadomości e-mail.
Jakiego adresu e-mail używasz?
Równie ważne podczas pisania wiadomości do przyszłego pracodawcy jest skorzystanie z profesjonalnego adresu e-mail. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie adresu zawierającego Twoje imię i nazwisko. Unikaj adresów e-mail zawierających pseudonimy lub inne śmieszne nazwy.
Frywolna nazwa nie robi dobrego pierwszego wrażenia, a to jest bardzo ważne i może zaważyć na Twoich dalszych losach rekrutacyjnych.
Sprawdź dokładnie treść wiadomości
Przed wysłaniem przeczytaj jeszcze raz to co napisałeś i dokładnie przejrzyj treść maila.
Czy jesteś pewien, jeśli:
- czy wpisałeś odpowiedni temat wiadomości?
- Czy w treści e-maila są jakieś literówki?
- dodałeś odpowiednie załączniki?
- Czy wysyłasz CV na właściwy adres e-mail?
A może lepiej dostarczyć CV osobiście?
Nie zawsze dostarczenie CV osobiście będzie działać na Twoją korzyść. Zanim zdecydujesz się na pozostawienie papierowej wersji dokumentów aplikacyjnych np. w biurze, sprawdź preferencje firmy co do sposobu dostarczenia wniosku. Może się okazać, że firma prowadzi rekrutacje wyłącznie online i wówczas koniecznie trzeba przesłać CV e-mailem lub za pomocą specjalnego formularza rekrutacyjnego.
Jeśli polityka firmy nie określa sposobu prowadzenia rekrutacji, dostarczenie CV osobiście może przynieść Ci dodatkowe korzyści, takie jak możliwość bezpośredniej rozmowy z pracodawcą lub rekruterem. Dzięki temu możesz zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie, bo zostaniesz lepiej zapamiętany przez przełożonego.
Jak napisać e-mail do pracodawcy? – szablon wiadomości
Temat wiadomości: Aplikacja o pracę: (imię i nazwisko) – (nazwa stanowiska)
Szanowni Państwo (Szanowni Państwo – imię i nazwisko),
Nazywam się (imię i nazwisko) i Twoja oferta przykuła moją uwagę. Chciałbym wyrazić zainteresowanie stanowiskiem (tytuł stanowiska).
W załączeniu przesyłam moje CV i list motywacyjny. W załączonych dokumentach aplikacyjnych znajdziesz aktualne informacje o moim doświadczeniu zawodowym, kwalifikacjach i wykształceniu.
Wierzę, że dzięki moim umiejętnościom będę idealny na stanowisko (stanowisko) w Twojej firmie i przyczynię się do jej rozwoju. Nie boję się realizacji ambitnych planów sprzedażowych, a moją największą zaletą jest umiejętność skutecznego budowania i utrzymywania trwałych relacji z klientami. Dzięki temu w poprzedniej firmie udało mi się zwiększyć obroty o 20%.
Dziękuję za poświęcony czas. Mam nadzieję, że moja aplikacja zostanie pozytywnie rozpatrzona i będę miał możliwość zaprezentowania się na rozmowie kwalifikacyjnej.
Odniesienie w odniesieniu do,
(Imię i nazwisko)
(Numer telefonu)
Pamiętaj, że nie warto czekać do rozmowy kwalifikacyjnej, aby chwalić się swoimi sukcesami. Najlepiej w mailu wspomnieć o swoich największych osiągnięciach, co może zainteresować potencjalnego pracodawcę i zwiększyć Twoje szanse na zatrudnienie.
Co jeszcze mogę zrobić, aby zwiększyć swoje szanse na zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną?
Oprócz treści maila równie ważna jest jakość dokumentów rekrutacyjnych, które przesyłasz w załącznikach. Załączone CV i list motywacyjny powinny być dostosowane do firmy i stanowiska, na które aplikujesz. Pamiętaj, że najlepszą wskazówką co powinno znaleźć się w Twoich dokumentach jest ogłoszenie o pracę. Przecież to właśnie tu pracodawca określa swoje wymagania i oczekiwania wobec kandydata. Zadbaj o swoje CV i list motywacyjny zarówno pod względem merytorycznym, jak i wizualnym.
Nie wiesz jak tworzyć profesjonalne dokumenty rekrutacyjne? Sprawdź nasze artykuły: Jak poprawnie napisać CV? Wskazówki i triki, które pomogą Ci napisać wysokiej jakości CV I Jak napisać list motywacyjny? Szablon i przykłady listów do stanowisk sprzedaży.
Czy warto wysyłać CV bez oferty pracy?
Wysłanie CV bez aktywnego ogłoszenia ma wiele zalet i jedną potencjalną wadę: możesz po prostu nie otrzymać odpowiedzi, bo być może pracodawca nie poszukuje w danym momencie nowych pracowników. Mimo to warto napisać wiadomość – nie masz nic do stracenia.
Być może firma nie opublikowała jeszcze oferty pracy na swojej stronie lub portalach, a aktualnie poszukuje pracowników, albo takie zapotrzebowanie pojawi się dopiero za chwilę. Wysyłając dokumenty aplikacyjne wykazujesz się inicjatywą i zaangażowaniem, co docenia wielu pracodawców. Pamiętaj jednak, że załączone CV lub inne dokumenty powinny być spójne z profilem firmy. Do dokumentów dołącz także krótką wiadomość, w której przedstawisz swoje najważniejsze atuty i opisz, dlaczego chcesz pracować w tej firmie. W mailu możesz podkreślić, że wiesz, że firma nie prowadzi aktualnie rekrutacji, a mimo to wysyłasz swoją aplikację, bo właśnie ta firma zwróciła Twoją szczególną uwagę.
Streszczenie
Już wiesz, że napisanie maila w sprawie pracy nie musi być trudne. Twoim najważniejszym zadaniem jest zapewnienie profesjonalizmu i efektywności komunikacji.
Podsumowując:
- Wybierz zwięzły i jasny temat wiadomości e-mail. Pamiętaj, aby w tytule wiadomości podać nazwę stanowiska, na które aplikujesz.
- Treść wiadomości powinna być również jasna: opisz swoje zainteresowanie pracą, krótko się przedstaw i odnieś się do swojej motywacji.
- Używaj zwrotów grzecznościowych, np. „Szanowny Panie lub Pani”, „proszę” itp.
- Sprawdź treść maila pod kątem poprawności gramatycznej i stylistycznej.
- Zadbaj o profesjonalne nazewnictwo plików.
- Sprawdź, czy dodałeś załączniki.
- Użyj profesjonalnego adresu e-mail.
—
Szukasz pracy w sprzedaży?
- Oferty pracy dostosowane do Twoich potrzeb.
- Dostęp online do Twojego aktualnego CV.
- Dostęp do statystyk ofert pracy, o które aplikowałeś.