Co to jest fanpage i dlaczego warto go mieć?

FanPage na Facebooku to profesjonalny profil firmy, który jest głównie poświęcony osobom, które chcą zbudować osobistą markę lub promować swoją firmę w mediach społecznościowych. Firma

Czy warto ustanowić funkcję? Odpowiedź brzmi – tak!

Miliony ludzi aktywnie korzystają z Facebooka. Użytkownicy Facebooka udostępniają zdjęcia, filmy i przemyślenia. Jednak oprócz udostępniania własnych treści użytkownicy Internetu są również zainteresowani tym, co lubią ich przyjaciele lub ludzie/marki. Dlatego FunPage jest miejscem kontaktu z marką dla nowych i obecnych klientów.

Dzięki temu możesz pokazać swoją markę w mediach społecznościowych. Masz możliwość udostępniania wiadomości z fanami dotyczącymi oferowanych produktów lub usług. Regularne dodawanie nowych treści pomoże Ci zbudować zaufanie użytkowników Facebooka i utrzymanie stałych klientów.

Margines - wszystko, co musisz wiedzieć, aby zacząć zarabiać!

Zawartość artykułu ukryj 1. Jaki jest margines? 2. Margines i Bedspread 2.1. Technika Pomodoro –…

Zobacz

Możesz także reklamować te produkty/usługi za pośrednictwem reklam na Facebooku, co pomoże Ci zdobyć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż.

Facebook to dla wielu pełnoprawny kanał komunikacyjny. Oczekują również możliwości komunikacji przez tę platformę z markami. Posiadanie konta firmy w mediach społecznościowych jest zatem kolejnym kanałem obsługi klienta.

Pokolenie Z (Gen Z): Kim są, co ich charakteryzuje i jak działają?

Zawartość artykułu ukryj 1. Definicja i charakterystyka pokolenia Z 2. Cechy przedstawicieli pokolenia Z 3.…

Zobacz

Jeśli masz firmę, ale masz swoją stronę internetową, FunPage można wykorzystać jako rodzaj „strony internetowej” zawierającej informacje o firmie, takie jak opis firmy, lokalizacja, godziny otwarcia itp.

FunPage zawiera szczegółowe statystyki, które dzięki których można dowiedzieć się więcej o zachowaniu grupy docelowej. Wszystko jest dostępne w Business Suite.

FanPage na Facebooku – jak różni się od prywatnego profilu?

FunPage to coś innego niż prywatny profil/konto osobiste. Profil przeznaczony do celów prywatnych, jak sama nazwa wskazuje, służy do publikowania informacji związanych z życiem danego użytkownika. Konto firmy jest poświęcone markom, które chcą być obecne w mediach społecznościowych.

Ile zarabia przedstawiciel handlowy i jak wygląda jego praca?

Przedstawiciel handlowy to często pierwsze stanowisko zajmowane przez osobę poszukującą pracy w sprzedaży. Przeczytaj czym…

Zobacz

Strona na Facebooku oferuje dostęp do Meta Business Suite, tj. Platforma, która umożliwia zarządzanie stroną/stroną na Facebooku. FunPage, w przeciwieństwie do prywatnego konta, ma również szereg statystyk, które poznają skuteczność twoich działań w mediach społecznościowych. Możesz także użyć postów niedostępnych do zwykłych kont osobistych.

Fanpage na Facebooku – jak różni się od grupy?

Witryna nie jest taka sama co grupa. Oprócz samego sposobu ustanowienia grupy FUNPAGE, różnice są w:

  • Fanpage jest zawsze publiczny (dostępny dla wszystkich), podczas gdy grupa może być publiczna lub prywatna (z dostępem do zatwierdzonych członków).
  • FunPage umożliwia zarządzanie reklamą reklamami na Facebooku w Business Manager.

Czy FunPage na Facebooku jest płatne?

Założenie i późniejsze zarządzanie stroną na Facebooku nie wymaga opłat. Wyjątkiem jest to, że nie chcesz sam zarządzać FanPage na Facebooku i chcesz wykorzystać pomoc profesjonalnego wsparcia dla agencji specjalizującej się w tej dziedzinie.

Utwórz stronę na Facebooku lub jak to zrobić krok po kroku

Samo założenie strony internetowej firmy nie jest trudne i zawiera tylko kilka prostych kroków. Aby skonfigurować fanpage, śledź Facebooka.

  1. Zaloguj się na swoje prywatne konto na Facebooku.
  2. Po zalogowaniu się do prywatnego profilu przejdź do strony tworzenia konta firmy. Aby to zrobić, kliknij menu, kartę „Strona”, a następnie przycisk „Utwórz”.
  3. Wypełnij wszystkie niezbędne informacje, takie jak nazwa strony (nazwa strony powinna być nazwa Twojej firmy/marki) i kategorie (pomogą znaleźć witrynę w wynikach wyszukiwania, możesz dodać maksymalnie 3 kategorie ). Następnie wybierasz jeden z dwóch opisów zaproponowanych przez Facebook, który najlepiej pasuje do twoich celów: „Promowanie produktów lub usług” lub „tworzenie materiałów i komunikowanie się z fanami”. Następnie dodajesz zdjęcie profilowe i zdjęcie tła.
  4. Możesz zaprosić znajomych do polubienia strony podczas konfigurowania.
  5. Możesz wskazać, czy i co chcesz otrzymywać informacje o swojej witrynie: „Powiadomienia w profilu strony” oraz „e -maile marketingowe i promocyjne o Twojej witrynie”.

Twój fanpage został założony!

Jednak to nie wszystko. Podczas utworzenia strony możesz wybrać i wypełnić wiele dodatkowych elementów, dzięki któremu podasz więcej informacji potencjalnym klientom.

Jak powinno wyglądać zdjęcie profilowe dla Twojej strony na Facebooku

Dodanie zdjęcia profilowego jest bardzo ważne. W przypadku firmy powinno to być jej logo. Dzięki temu zachowasz spójność w wizualnej identyfikacji swojej firmy. Minimalna rozdzielczość zdjęć profilowych na Facebooku wynosi 170 x 170 px. Lepiej jednak użyć wymiaru 800 x 800 px – zapewni to dobrą widoczność grafiki w każdej raty i zwiększoną widoczność strony na Facebooku. Możesz łatwo utworzyć profil za pomocą bezpłatnego narzędzia Canva. Po prostu zaloguj się, kliknij prawy dziennik górny, a następnie „rozmiar non -standardowy” i wybierz odpowiedni rozmiar zdjęcia.

Jak powinno wyglądać zdjęcie w tle?

Zdjęcie w tle powinno nadać stronie przyjemne spojrzenie i/lub przenieść ważne treści, takie jak hasło lub hasło reklamowe. Pamiętaj, że zdjęcie w tle jest pierwszą rzeczą, którą odwiedzający ludzie zobaczą na stronie. Jeśli chcesz dodać, np. Hasło reklamowe dla zdjęcia, upewnij się, że będzie ono wyraźnie widoczne na wszystkich urządzeniach. Najlepiej jest dodać zdjęcie tła o wymiarach 820 x 360 px, aby przestrzeń z krawędzi z każdej strony mogła być widoczna na każdym urządzeniu. Jeśli zdjęcie zawiera logo lub tekst, dobrze jest użyć formatu PNG, który uniknie grafiki pikselowej. Zdjęcie w tle, podobnie jak zdjęcie profilowe, można również zaprojektować w narzędziu Canva.

Przycisk wywołania akcji (CTA)

W ustawieniach strony znajdziesz „Dodaj przycisk” lub przycisk wywołania do akcji. Możesz wybrać maksymalnie dwa przyciski, które znajdą się na górze Twojej strony.

Mamy kilka opcji do wyboru:

  • Powiązane z kontaktem – przez Messenger, WhatsApp, kontakt telefoniczny, e -mail, formularz kontaktowy.
  • Pomóż odbiorcom wspierając Twoją firmę – zarezerwuj teraz, zarejestruj się, rozpocznij zamawianie, wyświetl sklep, kup bilety.
  • Z linkiem do Twojej witryny lub aplikacji – dowiedz się więcej, oglądaj teraz, odwiedź grupę, graj w grę, pokaż menu.

Ludzie często zadają pytania za pośrednictwem Messengera. Dlatego warto dodać tę formę komunikacji jako CTA.

Szczegółowe informacje o firmie

Edytując stronę, możesz dodać dane kontaktowe, takie jak: adres, numer telefonu i adres e-mail. Ponadto w tej samej sekcji istnieje możliwość dodania takich danych, jak: godziny otwarcia, zakres usług oraz ich ceny i język. Te podstawowe informacje są często poszukiwane przez potencjalnych klientów na Facebooku.

Dodaj krótki opis swojej firmy

Powiedz fanom o tym, co robisz. Opis/Biografia pomoże użytkownikom zidentyfikować Twoją firmę. Masz tylko miejsce na 101 znaków (w tym przestrzenie). Dlatego biografia powinna zawierać te informacje, dzięki które użytkownicy natychmiast dowiedzą się, co robisz. Ponadto biografia pojawia się w wynikach wyszukiwania Google. Pomyślmy więc, jak potencjalni fani mogą szukać firmy lub jej produktów lub usług oraz co uwzględnić w biografii, aby mogli znaleźć Twoją fanapię.

Linki do strony

Edytując stronę, możesz dodać zarówno linki społecznościowe (Instagram, YouTube, LinkedIn itp.), Jak i link prowadzący do Twojej witryny. Pomogą Ci dostać się do użytkowników odwiedzających fanpage w innych kanałach dystrybucji.

Ustawienia wiadomości

Warto używać szybkich, automatycznych odpowiedzi. Umożliwia użytkownikom, którzy skontaktują się z Twoją Fanpage na natychmiastową odpowiedź. Może to być wiadomość, taka jak „Dziękuję za kontakt, odpowiemy jak najszybciej”. Użytkownik wie następnie, czego się spodziewać i czekać na większą cierpliwość na kontakt. Dlatego warto ustawić automatyczne odpowiedzi z poziomu fanpage na Facebooku.

Inne ustawienia

Warto przejrzeć wszystkie ustawienia strony firmy na Facebooku. Poszukaj uważnie i uzupełnij te, na których najbardziej Ci zależy. Im lepiej skonfigurujesz stronę, tym więcej fanów dotrze, a tym samym lepiej wypełni swoje zadanie.

Czy chcesz pozwolić fanom publikować posty na swojej fanpage? A może martwisz się nieodpowiednimi opiniami od użytkowników? W ustawieniach prywatności strony masz wiele opcji związanych z wyświetlaniem i udostępnianiem treści, oznaczania i sprawdzania znaczników.

Jeśli prowadzisz swoje działania w branży wrażliwej na wiek, np. Przemysł alkoholowy może być konieczne ograniczenia wiekowe. Kiedy wprowadzisz takie ograniczenie, osoby poniżej pewnego wieku nie będą mogli zobaczyć Twojej witryny i jej treści. Możesz także wprowadzić ograniczenia dla osób w wybranych krajach.

Jeśli chcesz zająć się kulturą na stronie, użyj filtra wulgaryzmu. Możesz zdecydować, czy chcesz zablokować wulgaryzmy i do jakiego stopnia. Facebook określa, co należy zablokować, w oparciu o najczęściej zgłaszane sformułowanie, które są naznaczone przez społeczność jako ofensywne. Ponadto możesz ukryć komentarze zawierające określone słowa kluczowe.

Jeśli chcesz komentarze, które wzbudzają największe zaangażowanie odbiorców, wyświetl na najwyższym poziomie, wybierz opcję „Ranking komentarzy”.

Dział ról na stronie

Jeśli więcej niż jedna osoba pracuje na Twojej stronie internetowej, daj im odpowiednie uprawnienia. Możesz je podać w karcie „Dostęp do strony” w ustawieniach. Jest to ważne, ponieważ jest to jedyna gwarancja utrzymania bezpiecznej kontroli nad profilem. Właściwie wybrane uprawnienia dadzą osobie możliwość opublikowania i skontaktowania się z fanami. Zbyt wysokie kwalifikacje mogą jednak sprawić, że dany użytkownik nieoczekiwanie przejął kontrolę nad twoją witryną. Dlatego ważne jest odpowiednie zarządzanie autoryzacją.

Zaproś znajomych do polubienia i promowania swojego fanpage!

Witryna powinna mieć swoich fanów! Pamiętaj, aby zaprosić znajomych do polubienia witryny. Najlepiej, jeśli wybierzesz tych, którzy są naprawdę zainteresowani Twoimi działaniami. Duża liczba polubień, które nie przekładają się później na aktywność na stronie, nie jest zbyt dobrze przyjęta przez algorytm Facebooka.

Nie zapominaj też, że użytkownicy nie lubią zbytnio kliknąć. Aby ułatwić szybki kontakt z firmą, ustaw wyżej wymieniony przycisk CTA z opcją kontaktu przez Messenger lub inny kanał komunikacyjny.

Chcesz dotrzeć do nowych klientów? Konto firmy umożliwia prowadzenie kampanii reklamowych dzięki reklamom na Facebooku. Umiejętnie utworzona kampania pozwoli Ci promować swoją stronę fanpage i zdobyć więcej klientów.

Jeśli szukasz handlowców lub innych osób z branży handlowej, wystawy na portalu pracahandlowic.pl! Portal oferuje indywidualnie Kampanie reklam na Facebookuktóre są przygotowane i zarządzane przez specjalistów w tej dziedzinie. Kampanie te pomogą zebrać atrakcyjne CVS i zbudować pozytywny wizerunek firmy.

Co dalej?

Podsumowując – Facebook to nie tylko sieć społecznościowa wykorzystywana do codziennej komunikacji i do dzielenia się swoimi doświadczeniami. Jest to również idealne miejsce do promowania firm, marek, ludzi i innych. Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki dotyczące skonfigurowania i skonfigurowania fanpage na Facebooku w kilku krokach pomogą Ci na początku przygody z witryną na tym portalu.

Wiesz już, jak skonfigurować fanpage na Facebooku. Jednak utworzenie fanpage to dopiero początek. Aby rozwinąć swój fanpage, powinieneś regularnie publikować interesujące, angażujące treści, które przyciągną uwagę grupy docelowej i zachęcić ją do interakcji. Bądź w stałym kontakcie z klientami – odpowiedz na wszystkie pytania, aby budować z nimi pozytywne relacje. Pamiętaj, że sukces witryny na Facebooku wymaga czasu i ciągłego zaangażowania. Dowiesz się więcej o tym w kolejnych artykułach w serii FanPage na Facebooku.

Czy jesteś pracodawcą i szukasz pereł sprzedaży?

  • Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu sprzedaży / sprzedaży.
  • Co zrobić, aby otrzymać hit CV.
  • Jak napisać reklamę pracy, która budzi podziw i zainteresowanie kandydatów.
  • Jak ocenić, czy wybrany kandydat wdroży plan sprzedaży.
  • Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.
Udostępnij.
Zostaw odpowiedź

Exit mobile version