Wielu pracowników przed rozpoczęciem pracy w nowej firmie czyta opinie na temat pracodawcy, najczęściej wprowadzając nazwę pracodawcy (firmy) w wyszukiwarce Google. Podejmując zatrudnienie, kandydat chce mieć pewność, że podejmie dobrą decyzję i pójdzie do przyjemnego środowiska i przyzwoitego pracodawcy.
Niewątpliwie pozytywny wizerunek pracodawcy przyciąga najlepszych kandydatów, zwiększa zaangażowanie pracowników i kształtuje wizerunek firmy na rynku.
Według Badania przeprowadzone przez LMC Polskę43% respondentów ocenia opinie na temat pracodawców na dostępnych portalach.
W tym artykule omówimy, co wpływa na budowę pozytywnego wizerunku pracodawcy.
Waga pozytywnego obrazu pracodawcy
1. Przyciąganie talentów
Jednym z kluczowych powodów, dla których warto zająć się pozytywnym wizerunkiem, jest zainteresowanie kandydatami i zatrzymaniem najlepszych pracowników. Wykwalifikowani specjaliści szukają miejsca, w którym będą mieli dobre warunki pracy, poczują się doceniani, a firma zapewni im możliwość rozwoju rozwoju zawodowego. W procesie rekrutacji wielu kandydatów czyta opinie na temat pracodawców i na tej podstawie podejmuje ostateczną decyzję. Firma, która ma pozytywne opinie na temat Internetu, z pewnością ma znacznie większą szansę na przyciągnięcie cennych kandydatów.
2. Zadowolenie pracowników
Pracownicy zadowoleni z miejsca pracy są bardziej skuteczni i bardziej zaangażowani. Pozytywny wizerunek pracodawcy wpływa na stworzenie przyjaznego miejsca pracy, w którym pracownicy czują się cenni, co również przyczynia się do ich zaangażowania i motywacji do pracy.
3. Lojalność klientów
Obecnie, dla klientów, oprócz jakości i cen produktu, opinia na temat danej firmy jest ważna. Ważne jest, w jaki sposób firma traktuje swoich pracowników. Pozytywny wizerunek pracodawcy może wpłynąć na lojalność klientów, którzy chcą współpracować z organizacjami, które zapewniają dobro swoich pracowników.
Jak zbudować pozytywny obraz?
1. Kultura organizacyjna
Podstawą sukcesu każdego przedsiębiorstwa jest silna kultura organizacyjna. Ważne jest, aby każdy pracownik odczuwał część zespołu i identyfikuje się z wartościami i celami firmy. Pracodawca powinien inwestować w budowę kultury i promować takie wartości, jak szacunek, współpraca i zaufanie. W firmach, które dbają o otwartą komunikację, opinia pracowników i ich studia są uwzględniane. Takie firmy cieszą się dobrą reputacją.
2. Opieka nad pracownikami
Elastyczność jest ważna dla wielu pracowników. Przedsiębiorstwa, które dają możliwość pracy zdalnej lub pracy w elastycznych godzinach, są bardziej atrakcyjne dla większości kandydatów. Praca w tej formie daje pracownikowi większą swobodę i kontrolę nad jego życiem zawodowym i osobistym. Warszaw, Krakowie, Poznań, Lublin, a może Chorzw? Oferowanie zdalnych prac jest równe ze znacznie szerszej możliwości rekrutacji, wiąże się z większym wyborem kandydatów z konkretnym doświadczeniem, a dla pracowników jest ważną korzyścią.
Ważne jest, aby pracownicy możliwość rozwoju i podnoszenia kwalifikacji zawodowych, a tym samym kariery. Dlatego firma powinna oferować swoje programy szkoleniowe, wsparcie w zakresie pozyskiwania możliwości wiedzy i promocji. Rozwijanie kompetencji pracowników wpływa na ich motywację do pracy, zaangażowania i buduje pozytywny wizerunek pracodawcy.
3. Wynagrodzenia i korzyści
Uczciwe wynagrodzenie i atrakcyjne korzyści są ważnymi elementami budowania pozytywnego wizerunku wśród pracowników i kandydatów. Firmy, które zapewniają pracownikom konkurencyjne zarobki i dodatkowe bonusy korporacyjne (ubezpieczenie na życie, prywatna opieka medyczna i współzałożycie działalności sportowej), spełniają oczekiwania najlepszych kandydatów i zwiększają lojalność wśród swoich pracowników.
4. Zobowiązanie społeczne
Organizacje, które dbają nie tylko o zyski, ale także dobro społeczne poprzez udział w kampaniach charytatywnych i ekologicznych lub wspierają lokalne projekty, zyskują uznanie i tworzą pozytywny wizerunek pracodawcy.
5. Komunikacja z pracownikami i opinie
Ważna jest przejrzysta i stała komunikacja z pracownikami. Każdy z członków zespołu powinien czuć się wysłuchany, a jego opinię należy wziąć pod uwagę. Możliwe jest wyrażenie wyroku, że pracownik zyskuje zaufanie do pracodawcy i motywację do pracy.
Należy pamiętać, że ważne jest, aby firma przedstawiła swoje wartości nie tylko w organizacji, ale także na zewnątrz. Komunikacja powinna być spójna i pokazywać prawdziwą aktywność firmy.
Aby sprawdzić satysfakcję i nastrój pracowników, zalecamy skorzystanie z aplikacji Harmonyteam. Jest to aplikacja kontroli pulsu, która pozwala sprawdzić puls zarówno całej firmy, jak i poszczególnych zespołów.
6. Zdjęcie na rynku
Reputacja firmy i jej postrzeganie rynku według konkurencji, klienci i potencjalni pracownicy są niezwykle ważne. Opinie opublikowane na platformach społecznościowych i portalach rekrutacyjnych mogą wpływać na pogląd firmy od potencjalnych kandydatów. Dlatego ważne jest, aby zarządzać firmą, upewnij się, że w sieci istnieją tak mało negatywnych opinii i reagować na możliwe niekorzystne sygnały.
Gdzie szukać opinii na temat pracodawcy?
Kandydaci, którzy szukają pracy, a klienci często szukają opinii na temat firmy przed podjęciem decyzji o współpracy. Oto kilka miejsc, w których można znaleźć takie opinie:
1. Usługi rekrutacyjne
Portale internetowe z ofertami pracy często mają sekcję z opiniami na temat pracodawcy (w tym tych negatywnych opinii), np. gowork.pl. Użytkownicy witryny za pośrednictwem anonimowych wpisów mogą dzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z współpracą z daną firmą.
2. Sieci społecznościowe
W Internecie istnieje wiele grup, w których uczestnicy mogą dodawać wpisy z opiniami na temat pracodawców. Popularne strony internetowe są SzklankaW LinkedIn lub wyspecjalizowane grupy Facebook. Pamiętaj, że z jednej strony sieci społecznościowe mogą zapewnić wielu klientów, ale z drugiej tak naprawdę nie zapewniają kontroli nad tym, co ktoś pisze o Twojej firmie w sieci. Wiedząc, jak duże jest dla pracodawcy znaczenie opinii online, ważne jest również monitorowanie i reagowanie na negatywne opinie pracowników i klientów, aby nieustannie utrzymywać pozytywny wizerunek firmy na rynku pracy.
3. Forum branżowe
Niektóre branże prowadzą portale lub czasopisma, w których można uzyskać informacje o organizacji pracującej w danej dziedzinie.
4. Sieć kontaktowa
Przyjaciele lub członkowie rodziny, którzy mają wcześniejszy kontakt z firmą, którą jesteśmy zainteresowani. Warto opracować profesjonalną sieć kontaktów.
Jak dbać o pozytywny wizerunek działu sprzedaży – nowy na rynku pracy
Jeśli chcesz zająć się pozytywnym wizerunkiem działu sprzedaży lub sprzedaży, warto skorzystać z naszej usługi Profil działu handlu i zapewnić kandydatom dostęp do informacji, których szukają.
Jest to specjalna usługa dzięki, do której możesz odróżnij swoją firmę od konkurencji poprzez pryzmat działu sprzedaży. Kandydat, który szuka pracy w sprzedaży, jest zainteresowany tym, jak konkretnie będzie wyglądać jego przyszłe prace, jak będzie on zorganizowany i kto będzie tym zarządzać. Wpływ wdrażania takiej usługi jest opis działu sprzedaży, który umieszczamy na naszej stronie internetowej Pracahandlowic.pl przez okres 12 miesięcy. Następnie reklamujemy go w naszych mediach społecznościowych i upewniamy się, że jest on wysoki w Google do zwrotów sprzedaży.
Profil działu sprzedaży zwykle zawiera odpowiedzi na następujące pytania (Tekst, Grafiki, wideo):
- jak w nim pracować,
- jak on jest zorganizowany i jaką ma strukturę,
- Jakie systemy są w nim używane,
- Jak działa proces sprzedaży,
- kto jest szefem działu,
- Ile osób tworzy dział sprzedaży,
- jaki jest zakres odpowiedzialności,
- Jaki jest komercyjny proces wdrażania i dalszy rozwój pracowników …
- I wiele innych elementów.
Streszczenie
Budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy jest wymagającym procesem, ale z pewnością warty kłopotów i poświęcania czasu. Opiekając się nad kulturą organizacyjną, zapewniając pracownikom dobre warunki pracy i zapewniając skuteczną komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, firma zyskuje przewagę konkurencyjną na rynku pracy. Pozytywny wizerunek wpływa na zainteresowanie naszej firmy wśród kandydatów i klientów, co przyczynia się do sukcesu firmy.
—
Czy jesteś pracodawcą i szukasz pereł sprzedaży?
- Jak obniżyć koszty rekrutacji pracowników do działu sprzedaży / sprzedaży.
- Co zrobić, aby otrzymać hit CV.
- Jak napisać reklamę pracy, która budzi podziw i zainteresowanie kandydatów.
- Jak ocenić, czy wybrany kandydat wdroży plan sprzedaży.
- Jak zbadać kompetencje pracowników działu sprzedaży i zaplanować ich rozwój.