Close Menu
    Co jest na topie

    Jak odpowiadać na pytania o mocne i słabe strony w rozmowie kwalifikacyjnej?

    4-dniowy tydzień pracy w Polsce – Perspektywa czy Marzenie?

    Kluczowe kompetencje dobrego sprzedawcy – Przewodnik

    Facebook X (Twitter) Instagram
    Rekrutacja i Selekcja – Porady i Narzędzia dla Rekruterów
    • Strona Główna
    • Rozwój kariery

      Jak napisać perfekcyjne CV? Kompletny przewodnik

      2025-05-19

      Jak stać się mistrzem negocjacji? Praktyczne zasady

      2025-05-19

      4-dniowy tydzień pracy: prawdziwa perspektywa w Polsce czy po prostu marzenie?

      2025-05-18

      Motywowanie pracowników – sposoby, przykłady i cele motywacji handlowców

      2025-05-18

      Jaka jest promocja pracy na Facebooku w praktyce?

      2025-05-18
    • Employer branding

      Podaż – Mechanizmy i wpływy na sprzedaż, które warto znać

      2025-05-08

      Jak zbudować pozytywną markę pracodawcy w Internecie?

      2025-05-07

      Jakie cechy wyróżniają skutecznego lidera?

      2025-05-07

      Brak motywacji do pracy – Jak wspierać pracowników?

      2025-05-06

      Perfekcyjny menedżer – cechy, które odróżniają najlepszych liderów

      2025-05-06
    • Kontakt
    GORĄCE TEMATY
    • Aktualności o Rekrutacji
    • Rekrutacja Handlowców
    • Rekrutacja Zdalna
    Rekrutacja i Selekcja – Porady i Narzędzia dla Rekruterów
    Jesteś tutaj:Strona Główna»Rozwój kariery»Jak napisać ofertę handlową? Gotowy szablon oferty handlowej
    Rozwój kariery

    Jak napisać ofertę handlową? Gotowy szablon oferty handlowej

    KonradPrzez Konrad2025-05-1007 minut czytania
    Udostępnij Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Udostępnij
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
    Zawartość artykułu ukryj
    1. Co to jest oferta handlowa?
    2. Skuteczna oferta handlowa – od czego zacząć?
    3. Odbiorca oferty handlowej
    3.1. Jak stać się bardziej asertywnym? Skuteczne techniki zachowania
    4. Dobra oferta handlowa – krótka czy długa?
    4.1. Technika Pomodoro – Jak zwiększyć produktywność za pomocą tej metody?
    5. Oferta handlowa – wprowadzenie
    5.1. LinkedIn in Sales: Jak działa LinkedIn Premium i czy warto używać?
    6. Przedstawienie wartości Twojej usługi lub produktu
    7. Co na koniec zawiera dobra oferta sprzedażowa?
    8. Czy warto uwzględnić w swojej ofercie spis treści?
    9. Pptx, doc czy pdf – w jakim formacie przesłać ofertę handlową?
    10. Drobne rzeczy, które wpływają na odbiór Twojej oferty
    11. Darmowy szablon oferty komercyjnej
    12. Streszczenie
    12.1. Z pewnością Cię zainteresuje:

    Co to jest oferta handlowa?

    Oferta handlowa to dokument stanowiący propozycję współpracy lub zakupu, mający na celu zachęcenie potencjalnego klienta do zakupu danego produktu lub usługi. Oferty handlowe mogą przybierać różne formy, jednak najczęściej zawierają szczegółowe informacje na temat ceny, warunków współpracy lub zakupu oraz ewentualnych promocji czy rabatów. Z tego powodu oferty handlowe są często ograniczone czasowo, co ma na celu wywarcie presji na potencjalnym kliencie i przyspieszenie jego decyzji.

    Skuteczna oferta handlowa – od czego zacząć?

    Aby stworzyć skuteczną ofertę handlową, trzeba dobrze poznać swojego potencjalnego klienta. Zbadaj ich potrzeby i oczekiwania i na tej podstawie spróbuj przygotować ofertę handlową.

    Pamiętaj, że nie ma oferty uniwersalnej. Można stworzyć jakąś podstawę, ale w centrum uwagi powinien być zawsze konkretny klient, dla którego tworzysz dokument.

    Rozważać:

    • Z jakim problemem/wyzwaniem stoi Twój klient?
    • W jaki sposób Twój produkt lub usługa może ułatwić im życie?
    • Jak najlepiej zaprezentować dane rozwiązanie?

    Odbiorca oferty handlowej

    To zrozumiałe, że swoją ofertą handlową chcesz pozyskać nowych klientów, ale nie warto wysyłać e-maili do wszystkich swoich kontaktów, przynajmniej nie od razu. Niestety wielu przedsiębiorców traktuje cold mailing jako wysyłkę masową i po prostu go ignoruje.

    Jak stać się bardziej asertywnym? Skuteczne techniki zachowania

    Jak stać się bardziej asertywnym? Skuteczne techniki zachowania

    Funkcje asertywności mogą zmienić twoje relacje, ale jakie konkretne techniki pomogą ci w tym procesie?…

    Zobacz

    W pierwszej kolejności skontaktuj się z klientem telefonicznie lub jeśli to możliwe umów się z nim na spotkanie osobiście. Spróbuj go poznać, pozwól mu opowiedzieć o swoich problemach i trudnościach. Okaż cierpliwość i empatię, a na koniec rozmowy podkreśl, że podsumowanie i ofertę handlową prześlesz e-mailem.

    Dobra oferta handlowa – krótka czy długa?

    To nie wolumen decyduje o wartości danej oferty. Aby napisać dobrą ofertę sprzedażową, nie musisz tworzyć mini-booka. Oferty krótsze, ale precyzyjne i dopasowane do konkretnego klienta, sprawdzają się znacznie lepiej. Oferty komercyjne nie polegają na prezentacji wszystkich produktów czy usług, jakie oferuje Twoja firma, ale na dostosowaniu treści do oczekiwań i problemów danego klienta.

    Krótka, zwięzła oferta handlowa to także znak, że szanujesz czas nowych klientów i doskonale rozumiesz, że nie chcą oni czytać długich, kilkustronicowych wywodów.

    Technika Pomodoro – Jak zwiększyć produktywność za pomocą tej metody?

    Technika Pomodoro – Jak zwiększyć produktywność za pomocą tej metody?

    Sposób na zwiększenie produktywności dzięki Technik Pomodoro może zaskoczyć twoje podejście do pracy – odkryj,…

    Zobacz

    Pamiętajcie, nie ilość, ale jakość!

    Oferta handlowa – wprowadzenie

    Bardzo ważne jest, aby Twoja oferta handlowa zawierała najważniejsze informacje o firmie, w której pracujesz. Wprowadzenie do firmy spełnia kilka funkcji.

    Przede wszystkim pomaga budować zaufanie potencjalnych klientów. Klienci chcą wiedzieć komu powierzają swoje pieniądze. W opisie napisz kim jesteś, czym się zajmujesz i jakimi wartościami się kierujesz.

    LinkedIn in Sales: Jak działa LinkedIn Premium i czy warto używać?

    Witamy w serii artykułów na temat korzystania z LinkedIn w sprzedaży. To czwarta część serii.…

    Zobacz

    Po drugie, wspomaga prezentację firmy kreowanie marki i budowanie pozytywnych skojarzeń i doświadczeń związanych z organizacją.

    Na koniec służy wprowadzenie budowanie relacji z klientemszczególnie jeśli w opisie podkreślisz historię firmy, zaangażowanie czy pasję założycieli. Pamiętaj, że relacja, którą stworzysz, przekłada się na lojalność i gwarancję, że Twoi klienci będą do Ciebie wracać.

    Przedstawienie wartości Twojej usługi lub produktu

    Środkowa część oferty handlowej jest w zasadzie jej najważniejszą, kluczową częścią. Ważne jest, aby przekazywane wartości opierały się na potrzebach klienta. Oszczędność czasu klienta, który się nie spieszy i potrzebuje towaru dopiero za 3 miesiące, nie ma żadnej wartości, a nawet szybka wysyłka może okazać się problematyczna, ponieważ Twój klient może nie mieć miejsca na przechowywanie produktów.

    Wartości uniwersalne nie istnieją. Z pewnością warto podkreślać zalety produktów i usług w ofertach handlowych, jednak najważniejsza jest personalizacja. Ważne jest, aby wskazać konkretne zalety produktów lub usług, które widzisz i uważasz za najważniejsze po rozmowie z klientem.

    W środkowej części zaprezentuj także warunki współpracy, w tym ofertę cenową oraz informacje o możliwych rabatach.

    Co na koniec zawiera dobra oferta sprzedażowa?

    Kolejną cechą skutecznej oferty handlowej jest odpowiednie zamknięcie.

    Na końcu oferty powinieneś znaleźć:

    • CTA, czyli wezwanie do działania, dobrane odpowiednio do treści Twojej oferty. Przykładowe CTA to: „Skontaktuj się z nami”, „Odwiedź naszą stronę”, „Zadzwoń i kup teraz”,
    • przypomnienie o ewentualnych rabatach lub promocjach i okresie ich obowiązywania,
    • dane kontaktowe niezbędne Klientowi do skontaktowania się z Tobą,
    • podziękowanie klientowi za czas poświęcony na zapoznanie się z ofertą i warunkami współpracy,
    • Twój podpis lub podpis firmy.

    Czy warto uwzględnić w swojej ofercie spis treści?

    Jeśli Twoja oferta handlowa jest rozbudowana, warto na początku przygotować wprowadzenie do oferty handlowej, najlepiej jednak, aby było ono klikalne. W ten sposób ułatwisz klientowi poruszanie się po ofercie handlowej, dzięki czemu będzie mógł z łatwością powrócić do interesujących go treści. Umieszczenie spisu treści wpływa również na czytelność dokumentu, a tym samym zwiększa profesjonalizm firmy.

    Jeżeli oferta handlowa jest krótka, spis treści nie jest konieczny. Wystarczy pogrubić poszczególne nagłówki i zadbać o odpowiednie odstępy między akapitami i sekcjami.

    Pptx, doc czy pdf – w jakim formacie przesłać ofertę handlową?

    Najbezpieczniejszym formatem jest PDF – dzięki niemu masz pewność, że klient otwierając załącznik zobaczy dokładnie to samo co Ty. Pliki Doc lub pptx zależą od ustawień komputera, dlatego nie masz gwarancji, że zdjęcia lub tekst nie zostaną przesunięte w niepożądany sposób.

    Niektórzy handlowcy decydują się również na przesyłanie ofert handlowych w treści wiadomości e-mail. Ma to zarówno zalety, jak i wady. Być może szansa, że ​​klient zapozna się z ofertą jest większa, ale czytanie bardzo długich e-maili z pewnością nie jest zbyt komfortowe.

    Drobne rzeczy, które wpływają na odbiór Twojej oferty

    Treść jest oczywiście ważna, ale należy zadbać także o estetykę dokumentu. Sprawdź, czy Twoja oferta nie zawiera literówek i innych błędów oraz czy jest napisana poprawnie pod względem gramatycznym i stylistycznym. Zadbaj o spacje, akapity i inne odstępy, aby Twoja oferta była czytelna.

    W razie potrzeby użyj pogrubionej lub większej czcionki. Możesz także wstawić zdjęcia, które urozmaicą ofertę, zwłaszcza jeśli jest długa. Ważne jest jednak, aby były ze sobą powiązane tematycznie.

    Darmowy szablon oferty komercyjnej

    To całkowicie zrozumiałe, że interesują Cię przykłady ofert komercyjnych. Poniżej przedstawiamy przykładową ofertę handlową przesyłaną do Klienta e-mailem po rozmowie telefonicznej.

    Pamiętaj jednak, aby zawsze dostosowywać szablony ofert handlowych do konkretnego klienta i jego potrzeb. Potraktuj ten przykład także jako wskazówkę, a nie wzór, z którego skorzystasz kopiując go 1:1.

    Dzień dobry Panie Michale,

    Bardzo dziękujemy za dzisiejszą rozmowę na temat Twoich potrzeb rekrutacyjnych.

    Jesteśmy firmą rozwijającą działy sprzedaży pod kątem ludzi i kompetencji. Posiadamy własny i jedyny w Polsce w pełni wyspecjalizowany portal ogłoszeń o pracę w sprzedaży pracahandlowiec.pl dzięki czemu dostarczamy trafne i kaloryczne CV oraz dbamy o jakość treści ogłoszeń. Więcej o tym jak pomagamy naszym Klientom na styku procesu sprzedaży i rekrutacji – kliknij tutaj.

    Obecnie chciałbyś osobiście rozwijać swoje punkty sprzedaży w różnych miastach Polski, jednak niewielka liczba kandydatów z doświadczeniem sprzedażowym znacznie utrudnia ten proces.

    Twoim priorytetem w tym momencie jest znalezienie kandydatów do Twoich 2 oddziałów. Najlepiej byłoby zatrudnić ich w ciągu miesiąca. W nadchodzących miesiącach potrzebnych będzie więcej sprzedawców. Preferowani kandydaci to osoby z co najmniej 2-letnim doświadczeniem handlowym (mile widziane doświadczenie w branży produktów inwestycyjnych i jubilerskiej). Równie ważny jest wygląd i profesjonalizm kandydatów.

    Aby pomóc Ci dotrzeć do większej liczby kandydatów z doświadczeniem komercyjnym proponuję::

    1. Publikacja ofert pracy na jedynym w Polsce w pełni specjalistycznym portalu pracy, udostępniającym wysokiej jakości CV. Pakiet 3 ogłoszeń z nieograniczonym czasem na ich wykorzystanie pozwoli Ci na prowadzenie kolejnych rekrutacji bez presji czasu związanej z korzystaniem z pakietu (co bardzo często spotykane jest na innych portalach).
    2. Uruchomienie dedykowanej i indywidualnej kampanii na Facebooku, dzięki której dotrzesz do kandydatów z doświadczeniem w branży jubilerskiej i inwestycyjnej. Szczegóły: kliknij tutaj.
    3. Wdrożenie profilu działu sprzedaży na naszej stronie internetowej, co przełoży się na budowanie zaufania wśród ww. pracowników. doświadczenia do swojego działu sprzedaży. A co najważniejsze, wyróżnisz się na tle konkurencji. Szczegóły: kliknij tutaj.

    Cena za powyższy pakiet 3 usług: zł ……….

    Szczegółową ofertę cenową znajdziesz w załączniku. Jeśli będą jakieś pytania, chętnie pomogę.

    Jeszcze raz wszystkiego najlepszego! Do zobaczenia po weekendzie.

    Pozdrowienia

    • Imię i nazwisko: (Imię i nazwisko przedstawiciela przesyłającego ofertę handlową)
    • Telefon: (numer telefonu)
    • E-mail: (Adres e-mail)
    • Strona internetowa: (adres strony internetowej)

    Streszczenie

    Skuteczna oferta handlowa składa się z kilku elementów:

    • zrozumienie klienta, zrozumienie potrzeb potencjalnego klienta i jasne wskazanie, w jaki sposób produkt lub usługa na nie odpowiada.
    • jasny i przejrzysty transfer wartości na potencjalnego klienta,
    • wskazanie wyjątkowości oferty (czym Twój produkt/usługa różni się od konkurencji?),
    • dbanie o poprawność gramatyczną, stylistyczną i interpunkcyjną,
    • personalizacja: pokaż klientowi, że o tym pomyślałeś i przygotowałeś ofertę specjalnie dla niego, zamiast wysyłać standardowy PDF.

    Pamiętaj, że sumienne przygotowanie oferty handlowej zaprocentuje w postaci zadowolonych, płacących klientów.


    Z pewnością Cię zainteresuje:


    1. 13 wskazówek, dzięki którym dowiesz się jak napisać CV idealne! Napisz profesjonalne CV … czyli jakie? Niezależnie od tego, czy...

    2. Jak napisać propozycję sprzedaży? Gotowy szablon i praktyczne porady Dowiedz się, jak napisać skuteczną propozycję sprzedaży, korzystając z gotowego...

    3. Model Feature Korzyści lub jak korzystać z języka korzyści? Jaki jest język korzyści? Język korzyści jest konkretnym sposobem komunikacji...

    4. Jak skonfigurować fanatykę FB? Strona firmy na Facebooku Co to jest fanpage i dlaczego warto go mieć? FanPage...
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułMillenialsi: cechy, zachowania i klucze do zrozumienia pokolenia Y
    Następny artykuł Jak powinno wyglądać CV? Wskazówki i przykładowe CV, które możesz wykorzystać podczas aplikowania na stanowisko sprzedawcy
    Konrad
    • Website

    Powiązane Posty

    Jak napisać perfekcyjne CV? Kompletny przewodnik

    2025-05-19

    Jak stać się mistrzem negocjacji? Praktyczne zasady

    2025-05-19

    4-dniowy tydzień pracy: prawdziwa perspektywa w Polsce czy po prostu marzenie?

    2025-05-18
    Dodaj komentarz
    Zostaw odpowiedź Cancel Reply

    Najlepsze posty

    Jak odpowiadać na pytania o mocne i słabe strony w rozmowie kwalifikacyjnej?

    2025-05-19

    4-dniowy tydzień pracy w Polsce – Perspektywa czy Marzenie?

    2025-05-19

    Kluczowe kompetencje dobrego sprzedawcy – Przewodnik

    2025-05-19
    Najnowsze recenzje

    Subskrybuj aktualizacje

    Otrzymuj najświeższe wiadomości.


    O nas

    Rekrutacja-selekcja.pl – Kompleksowy portal o rekrutacji handlowców. Znajdziesz tu strategie, porady i narzędzia do skutecznego pozyskiwania specjalistów sprzedaży. Dowiedz się, jak rekrutować, motywować i zatrzymywać najlepszych handlowców. Odkryj świat rekrutacji z nami!

    Najpopularniejsze

    Jak odpowiadać na pytania o mocne i słabe strony w rozmowie kwalifikacyjnej?

    2025-05-19

    4-dniowy tydzień pracy w Polsce – Perspektywa czy Marzenie?

    2025-05-19

    Kluczowe kompetencje dobrego sprzedawcy – Przewodnik

    2025-05-19

    Subskrybuj aktualizacje

    Otrzymuj najświeższe wiadomości.


    • Strona Główna
    • Rekrutacja Handlowców
    • Rekrutacja Zdalna
    • Employer branding
    • Kontakt
    © 2025 - Rekrutacja-selekcja.pl – kompleksowy przewodnik po rekrutacji i selekcji – narzędzia, strategie i porady dla rekruterów. Znajdź najlepsze talenty z nami! Stworzone przez DePoint.

    Wpisz powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij Esc, aby anulować.