Close Menu
    Co jest na topie

    Menedżer Kluczowych Klientów – Co robią i jakie są ich obowiązki?

    System Czasu Pracy Opartego na Zadaniach – Co Warto Wiedzieć Na Ten Temat?

    Test Gallupa – Jak odkryć swoje talenty?

    Facebook X (Twitter) Instagram
    Rekrutacja i Selekcja – Porady i Narzędzia dla Rekruterów
    • Strona Główna
    • Rozwój kariery

      Test Gallupa – Jak odkryć swoje talenty?

      2025-06-12

      Technika Pomodoro – Jak zwiększyć produktywność za pomocą tej metody?

      2025-06-12

      Zespół oszusta – Jak go rozpoznać i przezwyciężyć?

      2025-06-11

      CV dla studenta – Jak napisać CV bez doświadczenia?

      2025-06-11

      Zawód freelancera – nowy trend czy przyszłość rynku pracy?

      2025-06-10
    • Employer branding

      Barter – Czym jest i jak może wspierać biznes?

      2025-06-11

      Bariera w komunikacji interpersonalnej – jak je pokonać?

      2025-06-11

      Analiza SWOT – Jak odkryć mocne i słabe strony firmy?

      2025-06-11

      Wizualna Merchandising – Co to jest i jak wpływa na sprzedaż?

      2025-06-10

      Jak stworzyć grupę na Facebooku? Przewodnik krok po kroku

      2025-06-09
    • Kontakt
    GORĄCE TEMATY
    • Aktualności o Rekrutacji
    • Rekrutacja Handlowców
    • Rekrutacja Zdalna
    Rekrutacja i Selekcja – Porady i Narzędzia dla Rekruterów
    Jesteś tutaj:Strona Główna»Rozwój kariery»Jak stać się bardziej asertywnym? Asertywne techniki zachowania
    Rozwój kariery

    Jak stać się bardziej asertywnym? Asertywne techniki zachowania

    KonradPrzez Konrad2025-06-0607 minut czytania
    Udostępnij Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Udostępnij
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
    Zawartość artykułu ukryj
    1. Asertywność, co to znaczy?
    1.1. Zdjęcie do CV – które wybrać?
    2. Postawa asertywna – jak ją rozwinąć?
    2.1. Kim jest introwertyk i czy będzie działał z innymi ludźmi?
    3. Samoświadomość
    3.1. 13 wskazówek, dzięki którym dowiesz się jak napisać CV idealne!
    4. Literatura na temat bycia asertywnym
    5. Asertywne techniki zachowania
    6. Użycie wiadomości „ja”
    7. Technika Fuo
    8. Podkreślając roszczenia empatyczne w oświadczeniach
    9. Asertywne odroczenie
    10. Odmowa zmiękczanie
    11. Rozdarty
    12. Zgadzaj się na praktykę!
    13. Streszczenie
    14. Szukasz pracy w sprzedaży?
    14.1. Z pewnością Cię zainteresuje:

    Asertywność, co to znaczy?

    Zostanie potocznie asertywność jest uważana za zdolność do powiedzenia „nie”. W rzeczywistości jest to znacznie bardziej złożona koncepcja.

    Co to jest asertywność i asertywne zachowanie?

    J. Olszewski w publikacji „Rozwijanie umiejętności asertywnych w zarządzaniu metodą treningu behawioralnego i przewlekłego ” wyjaśnia to „Zachowanie asertywne obejmuje otwieranie własnych praw i uczuć w sposób akceptowany społecznie. Asertywność przejawia się w zdolności do obrony własnych praw i interesów w sposób, który nie narusza praw i interesów innych ludzi. Chociaż koncentruje się na ochronie Jego własne prawa nie są egocentryczne, ponieważ uwzględniają prawa i potrzeby innych ludzi. ”

    Zdjęcie do CV – które wybrać?

    Zawartość artykułu ukryj 1. CV: zdjęcia tak czy nie? 1.1. Jak rozmawiać o podwyżce? Skuteczne…

    Zobacz

    Asertywność zawiera szereg umiejętności, takich jak umiejętność odmowy, zdolność wyrażania własnej opinii, zdolność do przyjęcia krytyki i pochwały lub zdolność do swobodnego wyrażania uczuć i własnych pragnień.

    Wiele innych pozytywnych cech jest związanych z asertywnym, takimi jak wizerunek osoby, wysoka samoświadomość (nawet świadomość twoich granic i uczuć) oraz zdolność do rozwiązywania problemów.

    W artykule możesz przeczytać więcej o asertywności: Cechy pracownika sprzedaży: asertywność.

    Postawa asertywna – jak ją rozwinąć?

    Asertive to nabyta funkcja, w skrócie, nikt nie urodził się asertywnie, ale musisz się tego nauczyć. Niektórzy szczęśliwi ludzie są w stanie wyrazić własną opinię w domu dzięki rodzicom, inni uczą się asertywności w szkole lub tylko w pracy.

    Kim jest introwertyk i czy będzie działał z innymi ludźmi?

    Zawartość artykułu ukryj 1. Introwertyk – kto to jest? 2. Charakterystyczne cechy introwertyka 3. Introwertyk…

    Zobacz

    Za każdym razem, gdy nauczenie się asertywności jest dobre i nawet jeśli często prezentowałeś asertywne nastawienie, nic nie uniemożliwia teraz jej zmiany. Pamiętaj również, że nauka bycia asertywnym ma pozytywny wpływ na samoocenę.

    Asertywne nastawienie można opracować dzięki:

    • Szkolenie asertywności,
    • czytanie literatury zawodowej,
    • zapoznanie się z technikami asertywności,
    • Praktyczne ćwiczenia (!) – Ćwiczenia asertywności są podstawą do rozwoju asertywnego nastawienia.

    Samoświadomość

    Jeśli chcesz rozwinąć asertywność, zauważ, że będziesz potrzebować świadomości swoich uczuć i własnych emocji, ale także empatii, która pomoże ci zrozumieć czyjeś zachowanie. Jeśli więc nie zastanawiałeś się, jak się czujesz w danej sytuacji, to dobry moment, aby nieco dłużej zgiąć emocje o emocjach.

    Pamiętaj, że asertywność mówi, że masz prawo odczuwać na przykład gniew i frustrację, ale musisz je wyrazić w taki sposób, aby nie skrzywdzić innych.

    13 wskazówek, dzięki którym dowiesz się jak napisać CV idealne!

    Zawartość artykułu ukryj 1. Napisz profesjonalne CV … czyli jakie? 2. 1. Zawrzyj wszystko, co…

    Zobacz

    Literatura na temat bycia asertywnym

    Jeśli zdecydujesz się nauczyć się asertywności, bez wsparcia trenera lub psychologa, możesz uzupełnić swoją wiedzę, zapoznając się z literaturą zawodową, np. W postaci przewodników dostępnych w księgarniach lub audiobookach.

    Według ocen czytelników na stronie internetowej Empik Najciekawsze elementy książki dotyczące asertywności to:

    • „Mocno, delikatnie, bez strachu” Maria Król-Fijewska,
    • „Naucz ich, jak cię traktować! Praktyczna asertywność podręcznika” Bartłomoj Stolarczyk,
    • „Asertyczność w praktyce” Dorota Gromnicka.

    Asertywne techniki zachowania

    Jak już podkreśliliśmy, asertywność jest nabywaną funkcją, więc musisz jej się nauczyć. Jeśli już wiesz, jaka jest asertywność i asertywne zachowanie, powinieneś poznać jak najwięcej technik, aby rozwinąć asertywność, a następnie skupić się na ćwiczeniu asertywności w życiu codziennym.

    Szkolenie asertywności rozpoczyna się od zbadania różnych metod. Poniżej znajdziesz techniki, których możesz użyć zarówno w pracy, jak i poza nim, a przykłady asertywnego zachowania, które mamy nadzieję, rozjaśnią te, które w praktyce oznacza asertywność.

    Użycie wiadomości „ja”

    Podstawą asertywnego zachowania i wyrażania swoich uczuć jest przesłanie „ja”.

    Spójrzmy na 2 przykłady wiadomości:

    1. Zawsze przekazujesz mi swoje obowiązki!
    2. Czuję się zmęczony, kiedy nadal robisz mnie obowiązki. Niestety nie mogę ci pomóc w twoim zadaniu.

    Pierwsze zdanie to wiadomość taka jak „ty”. Zauważ, że zawiera oskarżenie, więc naturalne jest, że druga strona w jakiś sposób będzie chciała bronić własnej opinii. Stąd prosty sposób na mniej lub bardziej poważnie.

    Aserive obejmuje sposób komunikacji z wiadomościami „ja”. Zamiast używać stwierdzeń „zawsze… nigdy”, spróbuj porozmawiać o swoich uczuciach i potrzebach towarzyszących ci w danej sytuacji. Możesz użyć zwrotów „Czuję” lub „Chcę/chciałbym”.

    Technika Fuo

    Technika Fuo odnosi się do asertywnej krytyki. Fuo jest skrótem dla 3 słów, które są podstawą tej metody: fakty, odpowiedź, oczekiwania.

    Fakty odnoszą się do opisu sytuacji, która powoduje negatywne emocje. Odpowiedź obejmuje wyrażanie uczuć i opinii. Oczekiwanie polega na przedstawieniu wniosku, który umożliwi zakończenie umowy.

    Przykład:

    • Fakty: Wczoraj spóźniłeś się na spotkanie, aby sprostać wdrożeniu planu sprzedaży.
    • Odpowiedź: Musiałem na ciebie czekać. Zmarnowałem czas i czułem się przez ciebie zaniedbany.
    • Oczekiwania: Mam nadzieję, że to się nie powtórzy.

    Podkreślając roszczenia empatyczne w oświadczeniach

    Zachowania asertywne są nierozerwalnie związane z odczuciem empatycznym, a zatem asertywnym zachowaniom, zwłaszcza pracowników sprzedaży, powinny towarzyszyć komunikaty empatyczne.

    Dzięki temu klient poczuje się wysłuchany i rozumiany, co przełoży się na twoje dobre relacje i konwersje sprzedaży. Prawdziwe zrozumienie potrzeb klientów pomoże ci doskonale wybrać produkt lub usługę.

    Możesz także użyć roszczeń empatycznych w mniej przyjemnych sytuacjach, takich jak odmowa lub krytyka.

    Przykład:

    Rozumiem, że jest to dla ciebie trudne, ale nie jestem w stanie pomóc w tej sytuacji.

    Mam nadzieję, że wyraźnie ci wyjaśnię, jak działa nasza usługa. Jak widać, jest to idealna odpowiedź na twoje problemy związane z wyborem odpowiedniego kandydata.

    Asertywne odroczenie

    Jeśli podjęte działania nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, wręcz przeciwnie, powodują one wzrost konfliktu i nieprzyjazną atmosferę, asertywny człowiek powinien zatrzymać dyskusję i zaproponować kontynuowanie jej w innym czasie.

    Pamiętaj, że jeśli dyskusja nie odbywa się w granicach twoich i twoich rozmów, o wiele lepszym pomysłem jest odkładanie negocjacji i podejście do nich po pewnym czasie, z spokojną, czystą głową.

    Przykład:

    Widzę, że dzisiaj niestety nie osiągniemy porozumienia. Sugeruje, aby oboje pomyśleli o tej sprawie i kontynuowaliśmy dyskusję w następny piątek. Co powiesz?

    Odmowa zmiękczanie

    Umiejętność asertywnej odmowy podczas poszanowania innej osoby jest niezwykle przydatna w pracy w sprzedaży. To całkowicie logiczne, że nie możesz zgodzić się na kaprys wszystkich swoich klientów. Ludowi asertywni są jednak w stanie łatwo sobie z nimi poradzić, np. Za pomocą techniki zmiękczania odmowy.

    Ta metoda polega na dodaniu różnych rodzajów „wkładek”, które sprawi, że odmowa będzie łatwiejsza do zaakceptowania. Zamiast po prostu mówić „nie”, dodaj „Bardzo mi przykro” lub „niestety”.

    Przykład:

    Jesteś jednym z naszych najlepszych klientów, tym trudniej jest przyznać, że nie mogę dać tak wysokiej zniżki.

    Bardzo chciałbym ci pomóc, ale niestety nasz dostawca nie zrobił tego w tym czasie zaproponowanym przez ciebie.

    Rozdarty

    Technika podartej płyty jest pomocna, gdy inne asertywne techniki zawiodły. Obejmuje powtarzanie jednego zdania w kręgu, dopóki ta akcja w końcu nie przyniesie pożądanego efektu.

    Ważne jest, aby powtórzyć swoją pozycję podczas tej metody, ale nie ulegać emocjom, takim jak podrażnienie lub gniew. Pamiętaj, że odmawiając asertywności, nie może naruszyć granic innych ludzi.

    Skuteczność tej metody wynika z wprowadzenia innej osoby w jakiejś bezsilności i poczucia, że ​​nic w tej sytuacji.

    Przykład:

    – Proszę o 30%zniżki na mnie.
    – Niestety nie dajemy tak wysokich rabatów, ponieważ jest to dla nas nieopłacalne. Mogę zaproponować 15%.
    – Jak to jest? W końcu każda firma daje rabaty!
    – Niestety, nasza firma nie udziela rabatów na taką wysokość.
    – Czy nie będę w stanie negocjować 30%?
    – Nie jestem w stanie zaoferować ci tak wysokiej zniżki.

    Zgadzaj się na praktykę!

    Znasz już kilka technik, więc teraz nadszedł czas, aby wypróbować je w prawdziwych sytuacjach. Pamiętaj, że sama wiedza teoretyczna nie wystarcza, aby stać się osobą asertywną. Musisz położyć nacisk na ćwiczenie asertywności w praktyce.

    Nawet jeśli obecnie należysz do zbyt trudnych zadań, nie zniechęcaj się! Pamiętaj, że wszystko wymaga czasu. Skorzystaj z asertywnego nastawienia w każdej możliwej sytuacji, aż w końcu dostaniesz się do nawyku i stanie się czymś całkowicie naturalnym.

    Streszczenie

    • Asertywność oznacza zdolność do wyrażania własnych uczuć i opinii bez naruszenia praw i granic innych ludzi.
    • Asertywny człowiek powinien się dobrze poznać i być świadomy swoich uczuć i emocji.
    • Jeśli chcesz rozwinąć swoją asertywność, dowiedz się o różnych rodzajach asertywnych technik zachowań.
    • Aby automatycznie przedstawić asertywne zachowanie, musisz dużo ćwiczyć, aby rozwinąć nawyk.

    —

    Szukasz pracy w sprzedaży?

    • Oferty pracy dostosowane do twoich potrzeb.
    • Dostęp online do obecnego CV.
    • Dostęp do statystyk ofert pracy, o którą zastosowałeś.

    Z pewnością Cię zainteresuje:


    1. Klucz do sukcesu? Umiejętności interpersonalne w pracy i codziennym życiu! Co determinuje sukces w pracy i życiu prywatnym? Są to...

    2. Jak stać się bardziej asertywnym? Skuteczne techniki zachowania Funkcje asertywności mogą zmienić twoje relacje, ale jakie konkretne techniki...

    3. 13 wskazówek, dzięki którym dowiesz się jak napisać CV idealne! Napisz profesjonalne CV … czyli jakie? Niezależnie od tego, czy...

    4. Margines – wszystko, co musisz wiedzieć, aby zacząć zarabiać! Jaki jest margines? Marża to różnica między ceną sprzedaży a...
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułKlucz do sukcesu? Umiejętności interpersonalne w pracy i codziennym życiu!
    Następny artykuł Jak skonfigurować fanatykę FB? Strona firmy na Facebooku
    Konrad
    • Website

    Powiązane Posty

    Test Gallupa – Jak odkryć swoje talenty?

    2025-06-12

    Technika Pomodoro – Jak zwiększyć produktywność za pomocą tej metody?

    2025-06-12

    Zespół oszusta – Jak go rozpoznać i przezwyciężyć?

    2025-06-11
    Dodaj komentarz
    Zostaw odpowiedź Cancel Reply

    Najlepsze posty

    Menedżer Kluczowych Klientów – Co robią i jakie są ich obowiązki?

    2025-06-12

    System Czasu Pracy Opartego na Zadaniach – Co Warto Wiedzieć Na Ten Temat?

    2025-06-12

    Test Gallupa – Jak odkryć swoje talenty?

    2025-06-12
    Najnowsze recenzje

    Subskrybuj aktualizacje

    Otrzymuj najświeższe wiadomości.


    O nas

    Rekrutacja-selekcja.pl – Kompleksowy portal o rekrutacji handlowców. Znajdziesz tu strategie, porady i narzędzia do skutecznego pozyskiwania specjalistów sprzedaży. Dowiedz się, jak rekrutować, motywować i zatrzymywać najlepszych handlowców. Odkryj świat rekrutacji z nami!

    Najpopularniejsze

    Menedżer Kluczowych Klientów – Co robią i jakie są ich obowiązki?

    2025-06-12

    System Czasu Pracy Opartego na Zadaniach – Co Warto Wiedzieć Na Ten Temat?

    2025-06-12

    Test Gallupa – Jak odkryć swoje talenty?

    2025-06-12

    Subskrybuj aktualizacje

    Otrzymuj najświeższe wiadomości.


    • Strona Główna
    • Rekrutacja Handlowców
    • Rekrutacja Zdalna
    • Employer branding
    • Kontakt
    © 2025 - Rekrutacja-selekcja.pl – kompleksowy przewodnik po rekrutacji i selekcji – narzędzia, strategie i porady dla rekruterów. Znajdź najlepsze talenty z nami! Stworzone przez DePoint.

    Wpisz powyżej i naciśnij Enter, aby wyszukać. Naciśnij Esc, aby anulować.